wtorek, 15 marca 2016

Kwadratowiec na finiszu i gołąbki

Czerwony kwadratowiec, wiem, mnie też się już nudzi, ile idzie pisać o jednym projekcie. ale wczoraj skończyłam przody i zaczęłam rękawy.

Mam nadzieję szybko skończyć. Tak siedzę i myślę, że coś za mną chodzi. Mielone, klopsiki może, albo wiem! Gołąbki. Nie mam zamiaruu spędzić w kuchni całego popołudnia więc pójdę na skróty i zrobię gołąbki bez zawijania. Kupiłam szynkówkę zmieloną, kapustę białą i będę działać.

Składniki:
- 500g dowolnego mięsa mielonego np. z szynki lub łopatki
- ½ niedużej kapusty włoskiej lub ewentualnie białej (należy ją tylko bardzo drobno poszatkować lub zetrzeć na tarce, by nie była zbyt twarda)
-1 woreczek ryżu
-1 cebula
-1 ząbek czosnku

- 2 łyżki kaszy manny
- 1 łyżeczka majeranku,
- ½ łyżeczki tymianku lub ziół prowansalskich,
- mielona słodka i ostra papryka
- sól, pieprz, maggi (ewentualnie)

Sos pomidorowy:
- mały słoiczek koncentratu pomidorowego
- ok. ½ l bulionu (może być z kostki)
- 1 liść laurowy
- 2 ziarenka ziela angielskiego
- 1 łyżeczka cukru
- sól, pieprz
-1 łyżka mąki
W przepisie jest ryż gotowany, ale ja daję surowy.  Cebulę z czosnkiem drobno posiekać i zeszklić na oleju. Kapustę umyć, i drobno poszatkować. Ja kapustę solę i odstawiam na pół godzinki, odciskam ze soku. W misce zmieszać ze sobą mięso mielone, ryż, podsmażoną cebulę i kapustę. Wbić jajko i dodać  przyprawy. Wyrobić farsz. Formować owalne gołąbki i obtaczać w mące, po czym usmażyć na patelni. Następnie przełożyć do rondla podlać bulionem (tyle, by lekko zakrywała gołąbki), dodać liść laurowy, ziele angielskie, łyżeczkę cukru oraz mały słoiczek koncentratu. Dusić na małym ogniu ok. 40 minut - ja wkładam do piekarnika na ok godzinę. Zrobić sos według przepisu, ale u mnie pewnie będzie bez. Smacznego szydełkowania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz