niedziela, 12 lutego 2017

W pogoni za rozumem

Ja filmowa Brigit Jones gonię za rozumem, wiem, że mam niedokończone prace, a zaczynam nowe. Z czego to się bierze? A otóż mianowicie z tego, że rękodzieło jest bardzo pracochłonne, a chciałoby się mieć tę rzecz już, natetntychmiast gotową do założenia, pokazania światu, ze mam, zrobiłam! A tu mijają godziny, dni na dzierganiu, często się pruje i wraca do punktu wyjściowego. To naprawdę ciężka praca robić i czekać na efekt końcowy. Nieczęsto jednak jest i tak, że zrobimy coś i nie bardzo nam "leży" i odbiega od wymarzonego "dzieła", a wtedy chcesz się zastrzelić, popełnić sepuku, "nierobić" nic więcej. Wtedy rzecz idzie do recyklingu lub leży w "szufladzie wstydu". Ale to jest wpisane w ryzyko szydełkowe czy drutowe. Więc na nic tu rozum, więc po co go gonić. Lubię być taka.
N warsztacie turkusowe  ponczo, fajnie się robi, w miarę szybko, robię wieczorami ok 4 elementy.
Mam wyrzuty sumienia, że tyle rzeczy pozaczynanych czeka w kolejce do... Właśnie do czego?
Przeglądając magiczną szafę znalazłam swetroszal sprzed roku lub lepiej, ponad połowa zrobiona i tu moge się usprawiedliwić, że dłuuuuga robota bo 2,5 m więc mnie zniechęciło. Ale szkoda mi go bo fajny na lato lub jesień, pełny wariacji i różnych sposobów noszenia.
Moja szafa magiczna, te szpule to przędza akrylowa z której teraz robię, bordowy ogonowiec, ponczo i sukienka oraz bezrękawnik i turkusowe ponczo są właśnie z takiej przędzy, robione w 2 nitki. Jest bardzo wydajna.
Patrzę na czerwony bezrękawnik i muszę go skończyć, kawałek tyłu i przód i już koniec. Może dziś się zmobilizuję. Po obiadku, naprawdę, będę dziergolić tylko nie wiem co. Miłej niedzieli.


7 komentarzy:

  1. Ależ to turkusowe ponczo robi się cudowne <3 już dawno chciałam się Ciebie zapytać: bardzo trudne są ubrania do dziergania? ja ciągle boję się zacząć - nie wiem czemu, a marzy mi się coś zrobionego przez siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest łatwe i szybko się robi. Na początek spokojnie możesz robić. Elementy łączę w ostatnim okrążeniu na łukach z łańcuszka. Jakby co to pisz, chętnie pomogę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam dosłownie tak samo ! Ponczo piękne i ma śliczny kolor !

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkie Twoje udziergi są świetne, tempo masz jak odrzutowiec, a że kilka rzeczy na raz ... to przywilej artysty. Bo każdy z nas, kto tworzy rękodzieło chociaż trochę jest artystą, nawet jak robi się coś ze wzoru to nigdy nie wyjdą dwie identyczne rzeczy nie wspominając o własnych projektach :). Miłego dziergolenia :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak Ty mnie rozumiesz Kasiu. Od razu lepiej się poczułam. Pozdrawiam

      Usuń
  5. Piękne to niebieskie ponczo :)
    Ja też mam podobnie. Pełno pozaczynanych prac czeka na swoją kolej

    OdpowiedzUsuń