środa, 20 grudnia 2017

Refleksyjnie i świątecznie

Święta tuż, tuż,  a ja ciągle w niedoczasie i w lesie. Choć zamówienia poodbierane i sezon zamknięty, to ciągle jeszcze coś dorabiam na "rozdawajkę" dla naszych Klientów. 
Koleżanka ze Szwecji, która zamówiła śnieżynki posłała zdjęcia moich śnieżynek w aranżacji świątecznej. Bardzo się wzruszyłam. Moje śnieżynki u koleżanki:







Ma pięknie urządzone dom w lesie, stylowo i romantycznie, nieco eklektycznie. Meble drewniane lub pomalowane na biało w stylu chabby chic.

Zrobiłam poduszkę śnieżynkową biało-czerwoną, wstawię zdjęcie jak ożyje mój laptop.
Zawsze przed świętami jest mi smutno, wspominam rodziców, mamę i święta sprzed ponad 10 lat, ostatnie z mamą. Nie zapomnę tej wigilii, jak życzenia uwiezły mi w gardle, jak patrzyłam na znikającą mamę, chciało mi się wyć. Żal, smutek, nie potrafię opisać co czuję. Ten żal zostaje i nieprawda, że czas goi rany. On je tylko zasypia na chwilę, a potem budzą się w takich właśnie chwilach. Mój dom już trochę świąteczny - fotki niebawem.
Znalazłam cudowny wiersz i niech on będzie zamiast życzeń.
To właśnie tego wieczoru,
gdy mróz lśni, jak gwiazda
na dworze, przy stołach są
miejsca dla obcych, bo nikt
być samotny nie może.
To właśnie tego wieczoru,
gdy wiatr zimny śniegiem
dmucha, w serca złamane
i smutne po cichu
wstępuje otucha.
To właśnie tego wieczoru
zło ze wstydu umiera,
widząc, jak silna i
piękna jest Miłość,
gdy pięści rozwiera.
To właśnie tego wieczoru,
od bardzo wielu wieków,
pod dachem tkliwej kolędy
Bóg rodzi się w człowieku.
                                                                Emilia Waśniowska

9 komentarzy:

  1. Piękny wiersz! Właśnie w takich chwilach jak Święta, wspomnienia najbliższych są chyba najbardziej bolesne! Ja zawsze słucham "Kolędy dla Nieobecnych", żeby dać upust wspomnieniom i emocjom... A śnieżynki u Koleżanki wyglądają naprawdę pięknie <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, każdy na swój sposób radzi sobie ze strata najbliższych. To takie święta, gdzie radość miesza się ze smutkiem, ale w końcu radość wygrywa. Czego i Tobie Iwonko życzę w te święta. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Piękne śnieżynki, wprowadziły cudowną świąteczną atmosferę do domu Twojej Koleżanki :). Poduchę już podziwiałam, również niezwykle klimatyczna :). Pozdrawiam serdecznie :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu, że mnie odwiedzasz. Choć czasu mało, to ciągle coś mnie jeszcze "robótkowo" korci. Pozdrawiam i życzę wesołych świąt!

      Usuń
  3. Prześliczne wystrój świąteczny. Śliczna kartka.Wesołych Świąt oraz Szczęśliwego Nowego Roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i życzę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.

      Usuń
  4. Pięknie u Ciebie! Oj my z naszą ferajną, to dekorowaliśmy w tym roku, to co konieczne - czyli najważniejsza choinka :) Ja zaczęłam dziergać czapeczki i tak w tym roku ozdób choinkowych było mniej, ale zawsze coś było. Kochana na ten Nowy Rok samego dobra, szczęścia i pomyślności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie u mnie Dorotko, tylko moje śnieżynki aż w Szwecji. Robiłam na zamówienie i koleżanka posłała zdjęcia. Dziękuję za życzenia i pozdrawiam.

      Usuń
  5. Urocze miejsce, wspaniały klimat. Aż chce się tam być.

    OdpowiedzUsuń